Utolsó kommentek

Friss topikok

Facebook

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Megint én vagyok az: Polli

2010.11.11. 22:00 majdelmulik

Kedves eSPé bácsi! 

Én vagyok az megint: Polli. Én írtam a bácsinak tegnap is. Nem tudtam mindent megírni amit akartam, mert anyu már majdnem lekapcsolta a villanyt. Az elem meg kimerült a zseblámpámban...

Most itt vagyok a napköziben. A tanítónéni a sarokba ültetett és azt kell leírnom százszor: "rendes magyar leszek". De nekem muszáj inkább a bácsinak írnom, mert attól, hogy ezt leírom, semmi nem fog változni, talán szebbek lesznek az "R" betűim. Így, inkább írom tovább a levelem a bácsinak.

Tessék elképzelni, azt hallottam, hogy a bácsi autózgatott és arra gondolt, ha már a Parlamentnél jár, akkor be is ugrik aláírni azt a pár jó kis törvényt, amit a barátai készítettek. Ne fáradjanak a küldözgetéssel, meg ne költsék a pénzünket benzinre, ha már a bácsinak pont ott volt dolga. Nagyon kedvesnek tetszik lenni, hogy nem tetszik akarni húzni-vonni az időt és azonnal cselekedni tetszik. Biztos, azért van ez így, mert vívónak tetszett lenni és tetszik tudni, hogy a gyors reagálás nagyon fontos. Lehet, hogy a gondolatait is be kellett volna vinnie a bácsinak, hogy ne kelljen ezért egy egészhivatalt fenntartani, hogy csatolják a gondolatait. Biztos OVé bácsi meghívta egy finom kávéra, vagy lábtengóztak egy jót a Nándorfehárvári teremben. Mi sem lehet üdítőbb, napközben. Bár, nekem az jutott az eszembe, hogy igazán praktikus lenne, ha építenének egy alagutat a S-palota és a Parlament között, mondjuk a Duna alatt és akkor gyorsan, gondolkodás nélkül át is tudna futni, ha éppen a barátainak szükségük van a bácsira. 

Arra gondoltam, hogy tegnap ugyan csak egy-egy megragadó gondolatát emeltem ki a bácsinak, de talán jobb lenne, ha mind a hat témát, - amit fel tetszett vetni - azokat egyesével megvizsgálnám, hogy pontos képet kapjon a bácsi, hogy hogyan is gondolkozom én: Polli, a bácsi csatolt gondolatairól. 

Ma a bevezetőjéből szemezgetek a bácsinak. Már ez nagyon izgalmas. Hogy mennyi mindent le tetszett írni ebben a tizenkét oldalban. És látom, hogy az informatikusokkal is meg tetszett beszélni, hogy egy kicsit jobbra húzzon a szkenner, hogy szokják csak, hogy jobbra kell tartani. Nagyon ügyes ötlet volt a bácsitól, csak így egyenesen a tudatalattinknak.  

Szóval az előszó:

Nagyon kellett figyelnem miközben olvastam a bácsi gondolatait. Annyira tetszett sietni, hogy vannak mondatok, amikből kimaradt az alany és persze, megint ezek a germanizmusok. Ha ezeket Brassai Sámuel bácsi látná, - akire hivatkozni tetszett - biztos, hogy eSPé bácsit is sarokba ültetné és másolgatnia kellene a mondatokat: "Nem használok a magyar nyelvben passzív szószerkezetet!". 

Ténylegesen nagyon velősen tetszett összefoglalni a történelem alakulását az elmúlt 20-24 századnyi időt sitty-sutty le tetszett írni, a huszadik századon tetszett egy kicsivel többet időzni. Csak azt nem értem, hogy hogyan is tetszett azt a következtetést ("saját értelmezésében") levonni: "az alkotmányozó hatalom Istentől való." Már ne tessék rám haragudni, hogy csak így megkérdezem, de mégis konkrétan ki mondta ezt a bácsinak? Mert azokból, amiket fel tetszett sorolni, azokból egyáltalán nem következik.

Tetszik tudni, én: Polli úgy gondolkozom, hogy azt tetszik gondolni, amit csak szeretne. De ne tessék azt akarni, hogy tényszerűnek, megmásíthatatlannak kelljen nekem is gondolni, amit a bácsi gondol, hogy már pedig az alkotmányozó hatalom onnan van. Na, de honnan van? Vagy azt tetszik gondolni, hogy csak egy van? És aki nem abban hisz, akiben a bácsi? Akkor ők most kevesebbek? Vagy nem olyan jók, nem olyan igazak? Azokról már nem is beszélve, akik nem hisznek...Tetszik tudni, ha ez így van, akkor nagyon sokan, nagyon nagy hibát követnek el. Össze-vissza alkotmányozgatnak és nem is biztos, hogy megkapták hozzá a jogot. Nagyon aggódom, hogy ebből baj lesz...csak úgy ukmukfukk ilyeneket csinálni...

"Összegzésképpen megállapíthatjuk, hogy a kereszténységre való utalásnak minden európai kultúrállam alkotmányában helye van, figyelemmel a tanulmányban kifejtett elméleti és történeti megközelítésekre." Tetszik tudni, lehet, hogy csak ennyit (se) kellett volna a bácsinak leírnia. Mert ehhez is lennének kérdéseim: mit jelent a bácsi szerint az európai kultúrállam? a bácsi szerint melyikek azok? ha ezt el tetszik mondani, akkor sokkal könnyebb lesz rájönnünk, hogy mégis milyen is az. Nagyon figyeltem az elméleti és történeti megközelítésekre, de nekem valahogy csak nem lett egyértelmű, hogy ez elengedhetetlen és muszáj. Persze, én vagyok olyan okos, mint a bácsi és nincsenek olyan okos barátaim, mint a bácsinak. Lehet, hogy ez a baj.

Viszont most már sajnos mennem kell, mert mindjárt vége a napközinek és még le kell írnom százszor: "rendes magyar leszek", talán arra gondolt, hogy olyan, mint a bácsi. Olyan sok okos baráttal, mint a bácsinak van. 

Puszilom eSPé bácsit sok szeretettel: 

Állam Polli

Ui.: A Télapó tegnap küldött egy email-t, hogy bár nagyon elfoglaltak a varrónői, de szerez sok anyagot, és varrat velük egy jó nagy puttonyt a sok-sok türelemnek, amire szükségünk lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: schmitt pál állam polli

A bejegyzés trackback címe:

https://ujreformkorok.blog.hu/api/trackback/id/tr462442624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása