Utolsó kommentek

Friss topikok

Facebook

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nem elégséges alkotmánykritika

2011.05.02. 12:45 URK

Az ellenzék, a baloldal, a demokratikus jobb nem adott megfelelő kritikát az orbáni alkotmányra. Sajnálatos módon egyrészt  gumicsontokra sikerült ráugrani(gyerekszavazat), másrészt pedig értelmetlen ideológiai vitákba sétáltak bele. Márpedig ezzel nem lehet meggyőzni az ellenfél híveit, hogy rossz úton halad szeretett vezérük, ezzel erősíteni lehet mindkét tábor elkötelezettségét saját szekértáborához, de semmi újat nem lehet tenni. Azaz ez a magatartás a mostani szégyenteljes társadalmi status quo-t betonozza be. 

az Alkotmánynak(Alaptörvénynek) pedig rengeteg hibája problémája van:

1. szakmai hibák, szakmai alullegitimáltság, abszurditások, képtelenségek, a jogbiztonság további csökkenése

Ide sorolhatjuk az 1949. évi alkotmány érvénytelenítését, amelyet a preambulum mond ki, de ugye később a normatív szöveg hangsúlyozza azt, hogy annak szövegét a preambulumnak megfelelően kell értelmezni. Az érvénytelenség és a hatálytalanság(ami egyébként már rég megtörtént) összekeverése odavezet, hogy logikus levezetés, miszerint, ha az 1949. évi alkotmány érvtelen, akkor a BTk, Ptk, és a Csaldájogi törvény is, ebből következően nem lesz érvényes házasság, vagy szerződés Mo-n.  Nyxilván ez őrültség, de csak ez a logikus levezetése az alkotmánynak...és milyen alkotmány az, amelynek szövegét kezdettől fogva félre kell tenni?

ide sorolhatjuk az "átláthatatlan  tulajdonsi szerkezetű cégek" állami forrásoktól való elzárását. Nyilván az offshore-cégekre gondoltak,(node alkotmányban ilyen kérdéssel foglalkozni???) csakhogy az offshore-cégek előnye nem az átlátjhatatlanság, hanem az adóterületenkívüliség.... a Tiszta Kft-t pl. a ciprusi bejegyzésű Clear Ltd tulajdonolja 100%-ban a példa kedvéért... hol itt az átláthatatlanság? ha még a Clear Ltd. hivatalos papírt hoz Ciprusról, hogy kik a tagjai, tökéletesen átlátható a cég.... ezzel szemben a tözsdei cégek lényege az átláthatatlanság.... csak a szavazati jogot elérő nyagyságú részvénypakettel rendelkező tulajdonosokat ismerjük a tözsdei cégek esetében, a többi a tözsdén forog nap, mint nap, borzasztó sok kis tulajdonos révén... namár most, az alkotmány szerint 2012. januárjától nem indulhatnak közbeszerzésen az átláthatatlan tulajdonosi szerkezetű cégek... azaz az összes benzin forgalmazó, az összes gyógyszergyártó.... mi lesz a mentő- és rendőrautók benzinjével, a kórházi gyógyszerekkel????

Az alaptörvény előkészítéséből példátlan módon k voltak rekesztve a szakemberek... nem csak az ellenzéki kötődésüek, a függetlenek, de a kormánypárthoz közelebb álló alkotmányjogászok is(Zlinszky, Lábody, Sólyom) - helyettük egy 28 éves nem túl jó képességű ügyvédgyerek volt a "szakma" elég szégyenteljes módon, neve: Gúlyás Gergely, illetőleg néhány gondolatot Szájer József nevű római jogász szövegezett... olyan is lett...

2. az állami tulajdon magántulajdon fölé emelése

Az államszocializmus, az átkos alapvető tézise éled fel újra: az állami tulajdon magasabb rendű, mint a magántulajdon. Ez következik abból, hogy a bíróságok számára kötelezővé teszik, hogy ítéleteiknél az állami költségvetésre legyenek figyelemmel... azaz, ha valakinek nagy értékű kárt okoz az állam, a kártérítést e szerint nem kaphatja meg....a kisembertől a nagybefeketetőkig hogyan befolyásolja ez a társadalmat és az üzleti életet? vajon a befektetők nem számolnak ezzel, mint kockázati tényezővel,

3. az állami adóhatalom kiterjesztése

Idáig vagyoni-jövedelmi alapú köztehreviselési kötelezettséget írt elő az alkotmány, most teherbíróképesség alapú lesz. Ami azt jelenti, hogy a kimagasló 60-90%-os adókulcsok simán beleférnek az alkotmányosságba eztán...

4. szociális jogok

Általános munkakötelezettséggel paradox dupla attak történik a tőkések és a hajléktalan, munkanélküli rétegek felé... szociális juttatás igényléséhez eztán munkakötelezettség írható elő... ja, és a társadalombiztosítás tulajdonvédelem alá eső juttatásait egyszerűen szociális juttatássá minősítették át, amelyek korlátlanul csökkenthetőek...ide tartozik az anyaság, az öregségi és rokkantnyugdíj, a táppénz, és a munkanélküliség is..... szép új világ...

5. az államszervezet, a kormányzás megbénítása

a családtámogatási és adószabályok jelentős részét 2/3-os törvényi szintre emelték szabályozni.... ami azt jelenti, hogy akár egy kisebb fajta lemorzsolódás a kormánypártok frakcióiból már működésképtelenné teheti az állami döntéshozatali rendszert, egyúttal kiüresíti a többségi, demokratikus elvet, hisz az új, többséggel rendelkező kormány nem fogja tudni programját megvalósítani

6. hatalmi nyomulás

A bíróságok esetében az LB Kúriára való átnevezése, az AB elnökének kormánypárti kinevezése, az ombudsmani rendszer felszámolása a fentiekhez képest csak hab a tortán... már a csapból is a Fidesz folyik, ez már igazán csekélység... egyébként is minél nagyobb egy káderállomány, annál törékenyebb, szóval ettől nem igazán van mit félni jelen helyzetben....

7. És akkor mitől hangos a magyar és a nemzetköi sajtó????

"Jujj, bemelték Isten-t a preambulumba!!!" - nos, hát, a magyar himnusz kezdő sorai azért nem annyira katasztrófálisak...  önmagában ettől a szövegtől nem lesz klerikálisabb a magyar közjogi élet... "szexuális oreintáció diszkriminációmentes védelme" - nos, ez valóban csúnya dolog a hatalom részéről és nyilván nem véletlen... azonban egyrészt azért még vannak olyan jogszabályok, amelyek mind alkotmányos, mind az alatti szinten védik jogaikat, másrészt ezt a kérdést kiemelni taktikailag is hibás, mert a buta szavazók, akik esetleg homofóbok is, csak legyinteni fognak az alkotmánykriktikára..."határontúli magyarok szavazati joga" - nos, óriási nemzetközi jogi csapdahelyzet, de még nagyobb ebben a kérdésben az ellenzéknek exponálnia magát (egyrészt a határon túl talán még több felvilágosult polgár él, és érti a nacionalista politikai problémáit, és szavazna adott esetben az ellenzékre, másrészt minek megvívni egy olyan háborút, amit más is megvívhat?) "Kúria, vármegye, stb" - nos, a feti szörnyűségekhez képest ezek archaizáló ostobaságok csupán... nem kellene minden butaságra ráugrani... békében élhetne ez az ország, ha csak ennyi probléma lenne.... az ilyen megközelítések, ezeknek a nyugati újságírók szájába adása csak elkomolytalanítja a helyzetet.... az átlag felvilágosulatlan magyar választóhoz, ha csak ez jut el, akkor azzal csak a közönyét, és nem a felháborodást váltjuk ki... sőt, még meg is erősítjük abban, hogy hátha jó ez a Fidesz-alkotmány, hiszen milyen hagyománytisztelőek és mégis pragmatikusak, ezezk a Fideszes uralkodók...

Az alkotmánykritika egyelőre gyengére sikeredett az ellenzék részéről, hibá kínálja magát az a sok-sok hajmeresztő dolog, amit a fentiekben leírtam, az önjelölt ellenzéki közírók, önkéntes mérvadók csak szörnyülködni tudnak a történelmitől, a vallásostól, a határontúlitól - de könyörgöm, nem ezekkel a kérdésekkel  van baj elsőrorban!!!! egy a társadalmi élet, és az államszervezet működtetésére alkalmatlan szabályzás áteröltetése az igazi probléma.

írta:
pgy

Szólj hozzá!

Címkék: kritika mszp alkotmány baloldal ellenzék 2011 kétharmad alkotmányozás

A bejegyzés trackback címe:

https://ujreformkorok.blog.hu/api/trackback/id/tr262871512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása